Aim of the module (course unit): competences foreseeen by the study programme |
- Acquisition of theoretical knowlege and practical skills of operation the lagal and normative base, which regulates the relationships of working staff in tourism industry;
- Developing the idea about the staff role in performance assurance of enterprises, skills in human resources managment at the enterprises of tourism industry on basis of staff personified competences appraisal;
- Acquisition of skills in developing corporate and organizational culture in enterprises of tourism industry, company staff;
- Familiarization with the system of conflict situations managment, which occure in enterprises of tourism industry and with their consequences;
- Familiarization with informational technologies of human resoueces managment of enterprises in tourism industry (HR-systems);
- Developing of theoretical knowledge and practical skills in analysis and managment of conflicts in human resources managment of enterprises in tourism industry;
- Provide orientation of professional traning on needs of labor-market in specilists of relevent qualification.
|
Learning outcomes of module (course unit) |
Teaching/learning methods |
Assessment methods |
- Skills in forming and applying of regulatory documents of human resources records, culture and structure of enterprices in tourism industry.
|
E-Learning |
Quantitative methods of evaluation (in points) |
- Knowledge and skills of data formation for staff and job appraisal, staff recruitment methods and staff planning.
|
E-Learning |
Quantitative methods of evaluation (in points) |
- Ability to human resources management with motivational methods, setting up training programmes and staff development.
|
E-Learning |
Quantitative methods of evaluation (in points) |
- Ability to conduct performance appraisal, analyze the work result and staff composition of enterprise due to work place job description. (positions)
|
E-Learning |
Quantitative methods of evaluation (in points) |
- Ability to apply, specialize and develop modern technologies in human resourses management area.
|
E-Learning |
Quantitative methods of evaluation (in points) |
- Knowledge of the conflict nature in human resoureses managment on tourism area, ability to reduce detrimental effect of disputed situation.
|
E-Learning |
Quantitative methods of evaluation (in points) |
Author |
Yearofissue |
Title |
No of periodical or volume |
Place of printing. Printing house or intrenet link |
Compulsoryliterature |
Верховна Рада України |
вiд 16.01.2003 № 436-IV |
Господарський Кодекс України (зізмінами)) |
|
www.rada.gov.ua |
Верховна Рада України |
від 15 вересня 1995 року № 324/95-ВР |
Закон України “Про туризм” |
|
www.rada.gov.ua |
Верховна Рада України |
от 24 мая 2001 года №2438-III |
Закон Украины «О защите прав потребителей» |
|
www.rada.gov.ua |
Верховна Рада України |
№ 3720-VI від 08.09.2011 |
Кодекс Законов Украины «О труде» |
|
www.rada.gov.ua |
Армстронг М. |
2004 |
Практика управления человеческими ресурсами. 8-е издание. |
824 c |
Спб: Питер. |
Адизес И. |
2009. |
Стили менеджмента. Эффективные и неэффективные. |
200 с. |
М.: Альпина Паблишер |
Иванова-Швец Л.Н. |
2008 |
Управление персоналом. Учебно-методический комплекс |
200 с. |
М.: Изд. Центр ЕАОИ |
Куличенко Л. |
2004 |
Имидж компании глазами работников, или Что влияет на удовлетворенность сотрудников |
№ 5 |
Персонал-Микс |
Агамирова Е.В. |
2005 |
Управление персоналом в туризме и гостинично-ресторанном бизнесе |
435 с. |
М.: Дашков и К. |
|
|
Брэнд работодателя в войне за таланты. |
|
http://management.dkvartal.ru/documents/employerbrand |
Саак А.Э., Пшеничных Ю.А. |
2007 |
Менеджмент в социально-культурном сервисе и туризме |
512 с. |
СПб.: Питер |
Иванова-Швец Л.Н. . |
2008 |
Управление персоналом. Учебно-методический комплекс. |
200 c. |
М.: Изд. Центр ЕАОИ |
Биржаков М. Б., Казаков Н. П. |
2005 |
Безопасность в туризме. |
208 c. |
СПб.: Герда |
Малиновский П. |
|
Методы оценки персонала |
|
http://www.management.com.ua/hrm/hrm029.html |
Спенсер Л., Спенсер С. |
2005 |
Компетенции на работе |
384 с. |
Изд-во: Hippo |
Иванова С. |
2012 |
Оценка компетенций методом интервью. Универсальное руководство |
160 с. |
Изд-во: Альпина |
Козырев А.Н. |
|
Оценка интеллектуальной собственности и нематериальных активов |
|
[Электронный ресурс] // Корпоративные финансы – (http:/ www.cfin.ru/). |
Стюарт Т. |
1999 |
Интеллектуальный капитал – новый источник богатства организаций. Новая постиндустриальная волна на Западе |
672 с. |
M.: Academia |
Форсиф П. |
2003 |
Развитие и обучение персонала [Пер. с англ. А.И. Зака под ред. Е.А. Кочергина]. |
182 c. |
СПб.: Издательский Дом «Нева» |
Кибанов А. Я., Дуракова И. Б |
2003 |
Управление персоналом организации: Отбор и оценка при найме, аттестация: Учеб. пособие по спец. «Менеджмент организации» и «Управление персоналом» |
334с. |
М.: Экзамен |
Журавлев П.В., Карташова Л.В. |
2004 |
Управление персоналом, оценка эффективности: Учеб. пособие для вузов |
256 с |
М.: Экзамен |
Анцупов А. Я., Шипилов А. И. |
2008 |
Конфликтология: Учебник для вузов. Изд-1 |
496 с. |
М.: КноРус |
Зеркин Д.П. |
2008 |
Основы конфликтологии.: Курс лекций.(Серия "Учебники и учебные пособия"). |
480с. |
Ростов-н/Д: "Феникс" |
Козырев Г. И |
2009 |
Конфликтология: Учебник для вузов. |
298 с. |
М.: ФОРУМ |
Левин К. |
2009 |
Разрешение социальных конфликтов. |
187 с. |
СПб.: Питер |
Лукин Ю.Ф. |
2007 |
Конфликтология. Управление конфликтами. |
800 с. |
М.: Трикста Академический проект. |
Есаулова С.П. |
2010 |
Информационные технологии в туристической индустрии |
232 с. |
М. |
Боб Нельсон, Кен Бланшар, Бартон Моррис |
2008 |
1001 способ мотивировать работника |
192 с. |
Издательство: Williams |
Иванова С. |
2011 |
Мотивация на 100%. Где же у нег кнопка? |
288с. |
Альпина Паблишерз |
Клаус Кобьелл |
2011 |
Мотивация в стиле ЭКШН. Восторг заразителен |
190с. |
Альпина Бизнес Букс |
Additionalliterature |
Кабушкин Н.И. |
2011 |
Управление предприятиями туризма и гостиницами (тематический комментарий) : учебно-практическое пособие |
275 с. |
Минск : БГЭУ |
MilotaVetráková a kolektív |
2011 |
Ludskézdroje a ichriadenie |
322 с. |
PrintedinSlovakia |
Одегов Ю.Г., Журавлев П.В. |
1997 |
Управление персоналом: Учебник для вузов |
878 с. |
М.: Финстатинформ, |
Рогожин М.Ю. |
2003 |
Деловые документы в примерах и образцах
|
496 с. |
М.: Изд. Международный центр финансово-экономического развития |
Одегов Ю.Г., Соловьев Д.П. |
2004 |
Стратегическое управление персоналом: Учеб. пособие |
100 с.. |
Изд-во Самар. гос. экон. акад. |
Стредвик Дж. |
2003 |
Управление персоналом в малом бизнесе. Пер. с англ. |
288 с. |
СПб: Издательский Дом «Нева» |
|
|
Управление персоналом: Измерение индивидуальной стоимости работника. |
|
[Электронный ресурс] // Сайт для предпринимателя. – (http://cased.ru/). |
Деревянко Т.А., Данилова Т.Г. |
2011 |
Использование оценки персонала в системе обучения работников сферы туризма |
С. 133 – 139 |
Матеріали міжнародної науково-практичної конференції «Рекреаційний потенціал Прикарпаття», І-Ф |
Адизес И. |
2008 |
Тренинг «Создание взаимодополняющей команды» |
|
http://www.h-c-dev.ru/srd/url_7_2.html |
Адизес И. |
2006 |
Видео-лекция «Тип работника «Мертвый пень» |
|
http://www.h-c-dev.ru/srd/url_9_2.html |
Адизес И. |
|
Видео-лекция "Кто такой лидер" |
|
http://www.h-c-dev.ru/srd/url_4_2.html |
Кей Беверли, Джордан-Эванс Шерон |
2011 |
Любите их, или вы их потеряете. Как удержать ценных сотрудников |
320с. |
Добрая книга |
Гаудж Питер |
2008 |
Исследование мотивации персонала |
272с. |
Баланс Бизнес Букс |
Лигинчук Г.Г. |
2007 |
Конфликтология [Электронный ресурс]: учебный курс |
|
М.: МИЭМП
http://e-college.ru. |
Анцупов А.Я., Шипилов А.И. |
2009 |
Словарь конфликтолога |
|
http://vocabulary.ru/dictionary/887/word/shipilov-anatolii-ivanovich |
Сост. Аржанухин С.В. |
2007. |
Конфликтология: Хрестоматия |
370 с. |
Екатеринбург |
Мельниченко С.В. |
2010 |
Інформаційні технології – ключовий фактор управлінського аналізу в туризмі |
|
Туризм і готельне господарство |