Aim of the module (course unit): competences foreseeen by the study programme |
- acquisition by listeners of theoretical knowledge and practical skills of rendering the services in transportation on air transport; formation at the students system of knowledge and ideas of modern technological processes of service passengers on aircrafts ;
- provides an obligatory minimum of knowledge of service in the time of transit with air transport for professional activity of the experts take up in tourist branch ;
- to give theoretical knowledge in the sphere of service passengers at air transport;
- to determine possibilities of using foreign experience at the organization of transportations passengers on aircrafts;
- to study functions and intercommunication of the various services which support a fixed order of air transport;
- to provide an orientation of vocational training for satisfaction of requirements of a labor market in experts of corresponding qualification ; |
Learning outcomes of module (course unit) |
Teaching/learning methods |
Assessment methods |
1. to use modern information technologies in the process of the professional activity in the field of providing transport services on air transport |
E-Learning |
Quantitative methods of evaluation (in points) |
2. to use normative documents on quality, standardization and certification of works and services in the field of providing transport services at air transport |
E-Learning |
Quantitative methods of evaluation (in points) |
3. it`s able to justification for technology of process of providing transport services, a choice transport for realization of air charters |
E-Learning |
Quantitative methods of evaluation (in points) |
4. it`s ready to application of modern technologies for formation and providing the transport services corresponding inquiry of consumers |
E-Learning |
Quantitative methods of evaluation (in points) |
5. it`s capable to apply, adapt and develop modern technologies in the sphere of providing transport services to air transport |
E-Learning |
Quantitative methods of evaluation (in points) |
6. it`s capable to analyze results of activity of air carriers, to control implementation of technological processes and official instructions in the time of providing transport services on air transport |
E-Learning |
Quantitative methods of evaluation (in points) |
Author |
Year of issue |
Title |
No of periodical or volume |
Place of printing. Printing house or intrenet link |
Compulsory literature |
Верховна Рада України |
вiд 16.01.2003 № 436-IV |
Господарський Кодекс України (зі змінами)) |
www.rada.gov.ua |
|
Верховна Рада України |
від 15 вересня 1995 року № 324/95-ВР |
Закон України “Про туризм” |
www.rada.gov.ua |
|
Осипов О.Я. |
2008 |
Транспортное обслуживание туристов |
432 с. |
4-е изд., исп. и доп. – М.:Издательский центр»Академия |
Саак А.Э., Пшеничных Ю.А. |
2007 |
Менеджмент в социально-культурном сервисе и туризме |
512 с. |
СПб.: Питер |
Елисеев Б.П. |
2011 |
Воздушные перевозки: Нормативные акты. Комментарии и рекомендации. Судебная практика. Образцы документов |
288 с. |
М.: Право и закон,. (Серия «Юридические справочники») |
О.А. Сосновский, А.А. Федорович |
2008 |
Информационные технологии в туризме |
95 с. |
Минск: БГЭУ |
И.К. Корнеев, Г.Г. Ксандопуло, В.А. Машурцев |
2009 |
Информационные технологии |
224 с. |
М.: ТК Велби |
Под ред Г.А.Титоренко |
2008 |
Информационные системы в экономике |
463 с. |
М.: ЮНИТИ-ДАНА |
Есаулова С.П. |
2010 |
Информационные технологии в туристической индустрии |
232 с. |
М. |
Чудновский, М.А. Жукова |
2006 |
Информационные технологии управления в туризме |
104 с. |
М.: КНОРУС |
М.А. Морозов, Н.С. Морозова |
2004 |
Информационные технологии в социально-культурном сервисе и туризме. Оргтехника |
236 с. |
М.: Академия |
Под ред. В. В. Трофимова |
2011 |
Информационные технологии |
624 с. |
М. : Издательство Юрайт |
Кусков А.С., Понукалина О.В. |
2004 |
Менеджмент транспортных услуг |
341 c. |
М., Рконсуль |
Additional literature |
Будко И.И., ЛяжкоГ.И. и др. |
2007 |
Туризм. Безопасность в программных турах и на туристских маршрутах: пособие для вузов.-веке |
272 с. |
М.:Ростов/Д:МарТ |
Спирин И.В.
|
2006 |
Транспортное право |
120 с. |
М.:Транспорт, |
Под ред. В.И. Лойко |
2005 |
Информационные системы и технологии в экономике: Учебник |
416 с. |
М.: Финансы и статистика |
|
|
Словарь IT терминов |
|
http://mitllc.ru/component/option,com_mtree/task,viewlink/link_id,22/Itemid,7/ |
Мельниченко С.В. |
2010 |
Інформаційні технології в туризмі: теоретичні та практичні аспекти |
Вісник Запорізького національного університету, №2 |
|
Мельниченко С.В. |
2010 |
Інформаційні технології – ключовий фактор управлінського аналізу в туризмі |
Туризм і готельне господарство |
|
By Dimitrios Buhalis |
2003 |
eTourism: Information Technology for Strategic Tourism Management |
376 pp. |
Pearson Education Limited |
D. Buhalis and P. O’Connor |
2005 |
Information Communication Technology Revolutionizing Tourism |
TOURISM RECREATION RESEARCH VOL. 30(3) |
|
Edited by Lesley Pender and Richard Sharpley |
2005 |
The Management of Tourism |
347 pp. |
|
Мальська М.П., Антонюк Н.В., Гапич Н.М. |
2008 |
Міжнародний туризм і сфера послуг |
661 с. |
К.: Знання |