Aim of the module (course unit): competences foreseen by the study programme |
- deepening of the general preparation of the listeners through the use of of disciplinary training methods
- introduction to theory and practice of the various approaches to the management of the restaurant business enterprises;;
- gaining the skills and habits, their creation and functioning |
Learning outcomes of module (course unit) |
Teaching/learning methods |
Assessment methods |
- ability to manage the process of the creation and implementation of restaurant service; |
E-Learning |
Quantitative methods of evolution (in points) |
- ability to organize RB work in the field of the visitor”s serve, to use the tools of personnel management, in particular, the means of material and immaterial incentives |
E-Learning |
Quantitative methods of evolution (in points) |
-
ability to apply in practice the scientific basis of the management of the qualitaty the restaurant service; |
E-Learning |
Quantitative methods of evolution (in points) |
- умение использовать полученные знания и навыки для оптимизации экономических процессов и улучшения эффективной деятельности предприятий ресторанного бизнеса |
E-Learning |
Quantitative methods of evolution (in points) |
- умение управлять ассортиментной политикой, разрабатывать меню ресторана |
E-Learning |
Quantitative methods of evolution (in points) |
- определение классификации ресторанов, получение знаний в правовом обеспечении функционирования системы менеджмента ПРБ; |
E-Learning |
Quantitative methods of evolution (in points) |
- умение различать методы обслуживания посетителей в ресторане, получение знаний в подходах формирования кадровой политики. |
E-Learning |
Quantitative methods of evolution (in points) |
Themes |
Contact work hours |
Time and tasks for individual work |
Lectures |
Consultations |
Seminars |
Practiacl work |
Laboratory work |
Placements |
Total contact work |
Individual work |
Tasks |
1. Теоретические аспекты развития ресторанного бизнеса |
2 |
|
|
2 |
|
|
4 |
|
Тесты |
2. Особенности управления деятельностью предприятий ресторанного бизнеса |
6 |
|
|
6 |
|
|
12 |
|
Тесты |
3. Классическая организация производства на предприятиях ресторанного бизнеса |
6 |
|
|
6 |
|
|
12 |
|
Тесты |
4. Характеристика помещений предприятий ресторанного бизнеса |
4 |
|
|
4 |
|
|
8 |
|
Тесты |
5. Менеджмент персонала предприятий ресторанного бизнеса |
6 |
|
|
6 |
|
|
12 |
|
Тесты |
6. Организация обслуживания посетителей |
4 |
|
|
4 |
|
|
8 |
|
Тесты |
7. Управление экономической деятельностью предприятий ресторанного бизнеса |
4 |
|
|
4 |
|
|
8 |
|
Тесты |
8. Документальное оформление хозяйственных операций на предприятиях ресторанного бизнеса |
4 |
|
|
4 |
|
|
8 |
|
Тесты |
Is viso |
36 |
|
|
36 |
|
|
72 |
|
|
Author |
Year of issue |
Title |
No of periodical or volume |
Place of printing. Printing house or intrenet link |
Compulsory literature |
Национальный стандарт Украины |
2004 |
Заклади ресторанного господарства |
10 |
Классификация. ГОСТ Украины 4281 |
Аветисова А.А. |
2003 |
Экономика предприятий питания |
386 |
Донецк: ДонГУЭТ, 2003. – 386 с |
Кононыхин С.В |
2010 |
Организация гостиничного и ресторанного хазяйства |
300 |
Донецкий институт туристического бизнеса, 2010.-300с. |
Additional literature |
Агафонова Л.Г. |
2002 |
Туризм, готельний та ресторанний бізнес: ціно¬утворення, конкуренція, державне регулювання |
352 |
Київський ун-туризму, економіки і права. — К.: Знання України, 2002. — 352с |
Архіпов В.В. |
2010. |
. Організація ресторанного господарства. – |
280с |
К: Центр учбової літератури, |
Беляева А.М |
2009 |
.Энцциклопедия ресторанного бизнеса. |
544 |
Донецк: ООО «ПКФ «БАО», |
Девятко В. |
2004 |
Ресторанная мода и психология гостя. |
42 |
Д.: Ресторатор |
Дядечко Л.П. |
2007 |
Економіка туристичного бізнесу |
224 |
Д.: Издательство ЦУЛ |
Жабина С.Б. |
2005 |
Маркетинг продукции и услуг: Общественное питание |
217 |
Учебное пособие. – М: Академия, |
Завадинська О.Ю., Литвиненко Т.Є. |
2004 |
Органіізація ресторанного господарства за кордоном:, 2004. – 200 с.
. |
200 |
Навчальний посібник/ Киівський нац..торг.-економ. унів-т. – К.: КНТЕУ |
Кравченко Л.И. |
2003 |
Анализ хозяйственной деятельности предприятий общественного питания |
285 |
перераб. и доп. – Минск: ФУ Аинформ |